Thursday, April 5, 2012

::: A B C vs Kopi Panas :::





Dan hari ini adalah hari yang saya kejar2 sebagai pelajar yang sememangnya wajar.





Mid- Sem- Break






Bohong jika ada manusia yang tidak menantikannya walau apa pun agenda masing2 di kepala yang telah termaktub. Dan saya, sudah semestinya Baiti Jannati dan Usrati Habibati jadi pilihan yang terpaling awal dari hadapan. Dan sekarang, sedang saya hadapi dan nikmati waktu kebersamaan.



Namun, bila sesuatu kemanisan datang, terselit jugak yang mengkelatkan keadaan. Yang pasti, didihnya sekeping hati membolehkan retak bacaan termometer. Haha. Terlalu hiperbola macam tak beriman bunyiknya.



Saya bukanlah seorang yang akan membenci seseorang hanya dengan ceritera mulut2 manusia. Walau jutaan cerita yang buruk dari yang benar. Senang saya katakan, jangan diusik saya jika tidak saya usik satu pun dari kamo. Tapi, malangnya anda telah menimbulkan perasaan terkilan dalam hidup saya. Sedangkan dalam hidup saya, jika ianya benar akan saya pertahankan habes habesan. Namun, tidak pernah tercetus di dalam fikiran untuk bergadoh yang seakan2 mewakili anak kecik. Tidak sama sekali. Apapun kamo di masa lalu seperti yg digembar-gemburkan, tidak akan saya tanamkan sebagai baja benci. Dari disuruh berkocak dan kelahi rancak, lebih saya pilih ketawa terbahak-bahak.




Dari pemikiran yang waras yang masih tersisa tapi bisa jadi penguat yang luar biasa rasionalnya. Saya mengambil semua kata2 semangat mereka yang signifikan dalam hidup saya. Biarkan mereka yang busuk hati dengan agenda masing2. Semoga Allah memberkati mereka hendaknya. Amin.




Kata umi yang chantek jelita : Bersabarlah, mungkin ada yang lebih baek disebalik kesabaran.

Kata buya yg kacak bergaya : Bertahan selagi ia benar.

Kata2 sahabat se-bahak & se-babat : Sokongan padu mereka hamparkan.






Suka saya selitkan sekali, Doa yang dicadangkan seorang pendidik yang cerdik dan menarik bagi men-saljukan kembali hati yang mendidih.


" Orang-orang yang beriman dan beramal soleh, beroleh kebahagiaan yang amat menggembirakan dan tempat kembali yang sebaik-baiknya"





Surah Ar'ra'd ayat 29.




sisa nota : Segala sokongan anda semua saya dahului dengan ucapan terima kasih dan moga allah melimpahkan ganjaran yang sebaiknya. Semoga ABC dan Kopi Panas yang saya hirup adalah perasa2 dalam hidup saya.









No comments:

Post a Comment

tourist