Saturday, October 29, 2011

Saya sayang abang & abang saya hanya dia seorang

Buat abang yang amat saya sayangi.

Malam tadi, saya nampak sekujur tubuh.
Itu bukan abang saya.
Abang saya memang kuat tidur, tapi dia tak tidur dengan banyak wayar.
Memang bukan.
Abang saya seorang yang kuat makan.
Kami sama gemuk. Tapi hari ini dia tak makan pun.
Abang saya seorang pemalu. Tapi hari ni die pakai sehelai cadar je.
Cuti ni, abang suruh saya balik awal, nak tunjuk motor baru katanya.
Tapi, bila saya da balik ni dia asyik tidur je.
Saya ingat lg kali terakhir kol, abang sipu2 cakap.
“abang nak tunang..”
Oh, Abang saya da besar rupanya
Tapi bukan ke 3 minggu lagi abang?






Abang, ingat tak kecik-kecik kita suka keluar senyap2 kat rumah wak roman dulu. Tapi, bila kantoi abang je kena. Hmm..sian abang kan. Dulu, kecik2 abang kata abang nak kawen tunggu pija kawen baru abang nak kawen. Abang ingat tak?



Tadi saya masuk jumpa abang lagi.
Saya cakap dengan abang banyak-banyak.
Saya tak nangis pon.
Abang dengar kan?
Kenapa abang tak jawab?




Umi kata, abang anak yang soleh. Memang. Saya kata.
Hari ini ramai orang jumpa abang. Ramai sangat.
Mak cik2 ni cakap anak yang baek memang orang sayang.
Ye, saya teramat sayang die.
Die marah, saya lawan. Saya suka.
Die buat lawak, saya ketawa. Saya suka.
Die lapar, sruh saya masak. Saya suka.



Abang, ini cuti rehat tidur. Lepas ni jangan nak tidur banyak-banyak lagi.


Ramai orang kate Abang hensem. Memang betul pon. Owang da lame perasan. Macam kat IC abang yg owg sedang pegang ni..


Cepat la bangon tidur, kan janji nak bawak owg jenjalan kat kawasan umah baru kita. Sambil makan burger oblong yang abang suke belanje tu. Lepastu makan kuew tiaw pulak. GEMOK!



Lagi satu..
Abang, minggu depan hari jadi pija. Abang ingat x? Pija nak hadiah die, abang je. Boleh kan Allah?





sincerly,
Fieyza Syakir
Satu2nya adeqmu yang sangat rindu satu-satunya abang.
29/10/2011
Wad ICU, Tingkat 5
Hospital Selayang.


Nota kaki : Terima kaseh untuk doa-d0a dan ucapan yang menyenangkan. Moga Allah memperkenankan doa dan merahmati kalian. Amin. *maaf jika ada mesej yg tak terbalas.

6 comments:

  1. k fieza.. sabar la shbt ku.. sm0ga kamu terus tabah.. Allah s.w.t bsama dgn setiap hmba Nya.. sabar ye kak..

    ReplyDelete
  2. pija, ni hidayah..ingat x..??
    nape dgn abg u..??
    xcident ke..??

    ReplyDelete
  3. sabar ae pija....
    insyaallah abg awak akan sembuh..
    aini doakan kesihatan abg awk..
    harap awk sekeluarga tabah mghadapinya....

    ReplyDelete
  4. "..setiap yang berlaku PASTI ada hikmahnya.."
    harap akak dan keluarga terus sabar dan tabah dgn dugaan ini...
    semoga abg cepat sembuh..
    sama-sama kita doakan...

    ReplyDelete
  5. terima kaseh semua. Moga Allah merahmati kalian ;)

    ReplyDelete

tourist