Sunday, October 30, 2011

:::Rain from Allah:::

Abang..





Masuk semalam da 2 ari abang asik tido je.
Abang x penat?
Dan untuk selama itu jugaklah kaki n tangan abang diikat.
Abang sakit kan. Tahan ye.








Dah 2 ari kami depan bilik abang keluar masuk..
Ramai orang datang. Sangat.





Abang tahu..
ada satu masa ade 4 dr bawak abg keluar dari bilik.
Semua orang tengok abang.
Tapi umi, buya n pija tak tengok abang.
Tahu kenapa?
Kami tak sanggup.





Di satu sudut,
umi da rebah,
pija pluk ajie kuat2
dan buya..
tiba-tiba menitis air mata.








Abang tahu...
Selama hidup pija, buya tak pernah menangis.
Macam yg abg tahu, buya kan hero kita.
Hero kita menangis tiba2 abg...





Dan petang semalam..
Abg da buka mata.
Alhamdulillah...
Allah perkenankan doa semua.
Walaupun separa sedar. Syukur alhamduliilah.
Murid2, kawan2, ustz2, sedare mara.
Semua tak henti2 doakan abang.
Ramai kan orang sayang abang.




Abang..
Semalam abg da boley cakap...
tapi x jelas..
Semalam abang panggil buya..
Itu tandanya abang da sehatkan..?
Semalam..Pija pegang tangan abg..
Abang respon.. Abang pegang jari pija kuat2.





Buya suruh pija balik..
Pija ckp kat abg hari khamis pija balik semula.
Abang tanye "hari ni hari ape?"
Hari ni hari ahad abang.
Luluh hati pija bila abang jawab balik
"lamanya....."






Dr cakap abang x bley kluar ICU..
Abang sunyi duduk bilek sorang2 yg ade banyak mesin ye?
Abang masih dibantu oksigen
tapi x pe..
dekat ctu ade banyak Dr. jage abang..
Abang jangan risau.
Jangan gerak2.
Pija balik nanti pija terus g sane.





Abang cepat sehat.
Nanti umi nak bawak abang makan nasi arab feberet abang.
Abang kan suruh pija beli cincin tunang abang.
Buat hantaran abang...
Nanti kita buat same2 ye.





Abg kate abg ustaz rock. Ustaz rock kene cepat sembuh, x rock la asik tidur jew. =(











*abang kate tak suke merah jambu. Tapi semalam pija masuk bilek abang, abang letak jam merah jambu. cermin merah jambu pija punye kat bilek abang walhal abang ade. Abang rindu pija la tu. Kite same.

Saturday, October 29, 2011

Saya sayang abang & abang saya hanya dia seorang

Buat abang yang amat saya sayangi.

Malam tadi, saya nampak sekujur tubuh.
Itu bukan abang saya.
Abang saya memang kuat tidur, tapi dia tak tidur dengan banyak wayar.
Memang bukan.
Abang saya seorang yang kuat makan.
Kami sama gemuk. Tapi hari ini dia tak makan pun.
Abang saya seorang pemalu. Tapi hari ni die pakai sehelai cadar je.
Cuti ni, abang suruh saya balik awal, nak tunjuk motor baru katanya.
Tapi, bila saya da balik ni dia asyik tidur je.
Saya ingat lg kali terakhir kol, abang sipu2 cakap.
“abang nak tunang..”
Oh, Abang saya da besar rupanya
Tapi bukan ke 3 minggu lagi abang?






Abang, ingat tak kecik-kecik kita suka keluar senyap2 kat rumah wak roman dulu. Tapi, bila kantoi abang je kena. Hmm..sian abang kan. Dulu, kecik2 abang kata abang nak kawen tunggu pija kawen baru abang nak kawen. Abang ingat tak?



Tadi saya masuk jumpa abang lagi.
Saya cakap dengan abang banyak-banyak.
Saya tak nangis pon.
Abang dengar kan?
Kenapa abang tak jawab?




Umi kata, abang anak yang soleh. Memang. Saya kata.
Hari ini ramai orang jumpa abang. Ramai sangat.
Mak cik2 ni cakap anak yang baek memang orang sayang.
Ye, saya teramat sayang die.
Die marah, saya lawan. Saya suka.
Die buat lawak, saya ketawa. Saya suka.
Die lapar, sruh saya masak. Saya suka.



Abang, ini cuti rehat tidur. Lepas ni jangan nak tidur banyak-banyak lagi.


Ramai orang kate Abang hensem. Memang betul pon. Owang da lame perasan. Macam kat IC abang yg owg sedang pegang ni..


Cepat la bangon tidur, kan janji nak bawak owg jenjalan kat kawasan umah baru kita. Sambil makan burger oblong yang abang suke belanje tu. Lepastu makan kuew tiaw pulak. GEMOK!



Lagi satu..
Abang, minggu depan hari jadi pija. Abang ingat x? Pija nak hadiah die, abang je. Boleh kan Allah?





sincerly,
Fieyza Syakir
Satu2nya adeqmu yang sangat rindu satu-satunya abang.
29/10/2011
Wad ICU, Tingkat 5
Hospital Selayang.


Nota kaki : Terima kaseh untuk doa-d0a dan ucapan yang menyenangkan. Moga Allah memperkenankan doa dan merahmati kalian. Amin. *maaf jika ada mesej yg tak terbalas.

Tuesday, October 11, 2011

:::Nyorok jauh jauh :::

untuk sesuatu yang tak menjadi seperti yang diimpikan, lari jauh2 sana! Sila jangan halang laluan traffic. Sungguh menyesakkan lagi menyusahkan.

Wednesday, October 5, 2011

:::Bogel Menuju Tuhan:::





Sedikit teruja.












Ok, tpu! TERAMAT teruja.












Sudah jatuh chenta dalam dalam. Eww. *blink*












Bukan dengan manusia tapi dengan isi bukunya. Karya cakap2 die yang macam besh.




























tourist