Friday, May 27, 2011

:::Learn from observation:::



Allah selalu menduga manusia dengan sedikit ujian. Dan kemudian didatangkannya kemudahan pula.. Jika dalam sebulan, baru 1 hari ja kite mendapat kesulitan, yang lagi 29 hari tu kite diberi kelapangan.. Kadang2 lebih dari sebulan untuk kite rasa nikmat lapang sehingga datang lagi kesulitan untuk kite sentiasa bermuhasabah.

Wednesday, May 25, 2011

::: "Belum tua, tapi berusia Je"..Ha-Ha:::

Ha-Ha-Ha



Punya banyak rasa. Kadang2 rasa panas ati ade, rase geli ati pon ade. Satu perkara yang paling tidak dgemari, bila hari cuti ade kenduri kawen dan segala bagai kenduri, paksaan untuk ikut pergi adalah tinggi. Aishhh..Puan Chenta saya akan buat ayat paling dramatik kalo kite kata "tak nak ikot".




1. "umi macam tak da anak pompuan je kan. Orang len tu anak pompuan die...bla bla bla bla"
2. "Biarkan nti kenduri die ade orang nak g ke x....bla bla bla bla bla"



Aishhh,ayat2 ni la yang dapat melemahkan organ dalaman jiwa dan raga. Mahu x mahu, angkat kaki dan gerak. Ok, pergi!



Dah sampay, ini lagi "gembira" rasa hati bila mak cik2 kat tempat kenduri ni ayat lebey kurang same je semua. Aih?




1.Mok Cik : "Ishhh, da besar die..lain ye da besar"
Respon : dalam ati " ye mak cik, takkan saye kene jadi baby je sampay bile2. Kesian umi saya"..tersengeh2 aka senyum wat2 ikhlas.


2.Mok Cik : " Aish, x lame lagi kenduri die pulak la ye. potong 6 hekor lembu la ye Syakir"
Respon : Dalam ati jugak "Hemo2. Mok cik cite suke hati je 6 hekor lembu. Buya saya nak rusa wat kenduri. Hahahaha

3. Mok Cik : "Berbesan la kite ye Mahda'
Respon : Saya dah jumpe ramai besan umi saya mak cik. Mak cik yang 3479 cakap macam ni. Anak mak cik rela bermadu x? hahaha

4. Mok Cik : "Syakir, bile nak kenduri nya ni. Dah sesuai makan nasik minyak da ni"
Respon : Sok saya masakkan tuk mak cik ye. 3 periuk cukup =P



ok. Umi, ini sebab musabab kenapa pija x mo g semua kenduri kawen. Sekian.



Mak cik yang budiman. Saya 23 dan bukannya 32. =P


Sisa Nota : Rase2 nak g kenduri lepas ni, kene bawak teks jawapan sebab semua soalan mak cik saya dah tahu. Hahahaha





Friday, May 13, 2011

:::One in a Million. Exist?:::




Memang,



saya bukan cerewet. Memilih juga tidak. Tapi lebey kepada keciwa yang bersisa.Jadi, lebey baek saya perhatikan satu satu, dan kemudian amati elok2. Mungkin, bukan emas yg d jumpa. Asal ia berguna. Biar buruk rupanya, asal tidak huduh dalamnya. Kerna kebiasaanya, mutiara ada dalam tiram yg huduh. Sedang kaca berpeleseran dimana-dimana.





Sisa nota : saya hanya mencari sebutir mutiara walaupun saya punya selautan kerang.




tourist