Saturday, April 23, 2011

:::Not yet maybe:::









"Kaunseling sebenarnya cuba membentuk kesihatan mental supaya manusia berasa selesa dengan diri sendiri, berfikiran positif dengan orang lain dan berkeupayaan memenuhi kehidupan"








Walaupun berjuruskan Counselling, ini masih saya kawal walau kadang2 terkeluar landasan. Bak kata individu A, kita bukan makhluk luar biasa tuk memastikan semua emosi ditahap terkawal dan stabil walau diri kita sendiri. Cuba jadi pemudah cara lebih bermakna dan berpahalakan dari tak ada apa2 fungsi?
















Sunday, April 17, 2011

:::Ini bukan Musim Durian:::











tp, Musim yang sama setiap setengah tahun.






1. Library da mula penuh mcm super market (except ME)


2. Bil letrik semakin tggi (gara2 lampu on 24/7)


3. Ramai yg da mule buat solat sunat especially di tengah malam. Alhamdulillah.


4. Skip waktu makan. (bazir waktu jalan nk g kedai & makan)


5. Malam x ngantuk pun walau bace buku


6. Tidur berselimutkan nota2


7. Dekat FB status kebanyakan wat wish GUD LUCK & mintak maaf segala bagai


8. Mengurangkan pergerakan dan aktiviti luar.


9. Tepon mak ayah mintak maap kalau2 ade dose pulak


10. Minuman peberet adalah nescafe, old town caffe, cappucino, latte & segala bagai kopi


11. Bilek dan kebanyakan tempat aman dan tenteram akibat pengurangan bunyi bising


12. Kurangnya aktiviti gelak terbahak2 dan lagho x tentu pasal


13. Stdy nampaknye hanya boleh fokus tyme2 gni


14. Kene apal segala doa nak masuk pekse, nak jawam exam, penerang hati dan sewaktu denganya


15. Setiap saat adalah terlalu berharga untuk dipersiakan










Sisa nota : Hahhhhhhhh. Itulah musim yang bukan musim durian. Musim periksa siksaan = peperiksaan.






apepon gaya kite semua, i'm wishing :




"BESH OF LUCK & PARDON ME IF I HAVE A MISTAKE DUDE" =p










(^__________________^)

Friday, April 15, 2011

:::This is what i said:::

Satu kepuasan.

Bila melakukan sesuatu pekerjaan yang melibatkan "kerjasama", bila kita buat dengan rasa suka sama-sama suka, susah sama-sama susah, semuanya jadi senang dan bermakna. Dan apa pun kerja kita, buatlah dengan penuh ikhlas, cinta dan bersungguh2. Tanpa kita sedar, semua halangan dapat kita tepis. - fieyza syakir-


Sisa nota : hanya yang betul2 melalui detik bersama lebih menghargai kenangan.

Saturday, April 9, 2011

:::The road you should taken:::

menarik!


ini yang tangan saya dapat bila berjalan2 berpimpinan tangan dengan mouse. Andai sedang dalam duka,sengsara,penuh ujian namun hmpir jatuh terjelepuk..byk ucpkan "HASBUNALLAHU WA NI'MAL WAKIL" mksudnya:cukuplah Allah itu mjadi pemberi petunjuk & sebaik2 penolong.

(al-furqaan:31)







>sisa nota : kadang2 patot jugak ingatkan diri bila kepala sedang senang & lapang. Supaya nanti, jangan x tentu hala bila otak menderita befikir itu lalu ini yang tak pernah sudah.



Wednesday, April 6, 2011

:::Follow the Flow:::

by the time i'd grown up, I naturally supposed that i'd be grown up.


It sound like this:


L.O.O.K


L.I.S.T.E.N


C.H.O.O.SE


A.C.T




oh. can i get the best and wonderful journey?

Monday, April 4, 2011

::Bintang, tolong jangan menjauh:::




dalam banyak perkara, ini antara perkara yg x dijangka kesannya. Mungkin suasana baru, harus ada penerimaan secara terbuka. Tapi, kesan hanya dapat dirasa bagi mereka yang betul2 ada bersama.




Mungkin harus paksa diri jadi lebih kuat. Tapi, kalau melibatkan hujan x sengaja, itu sudah tidak dapat dibendung. Mana mungkin kan? Cuba mencari penyesuaian dengan perkara baru. Sejauh mana keberkesanan dan ketahanannya, hanya nanti dapat dilihat. Jika longgar, lepas lah ia. Jika utuh, padu lah ia.



One thing yang paling terasa, bila bintang terasa ingin menjauh. Malam AGM bukan lah sesuatu yang menggirangkan walau dijulang dan di ucapkan beribu tahniah. Setitis pun tiada perasaan gembira melainkan sedih. Jujur katakan, saya rasa kehilangan.




Buat bintang itu,


Siyesly, owg sedih hang bla. Hang ingat owg saja2 nangis. Hang ingat owg x malu ka? Gila. Siyes malu! Owg asik teringat bila waktu2 sibuk, hang salah satu bintang yg sama2 kita menyibuk. Kita kuat gadoh, mulut sama2 melongkang, sama2 pressure, sama2 kuang ajaq, sama2menggila berprogram, sama2 tebal muka pergi sana sini, sama2 pening bila ada masalah, sama2 mengutuk orang, sama2 beria2 sedangkan ada yang buat biasa je. Bila hang cakap pasal nak menghilang, siyesly orang rase hang ni kuang ajak dan rasa nak lempang. Owg kuat ada dalam ni pun sebab 3 bintang owg termasuk hang, dak gile.



Ingat lagi bila program KAF, bukan je pengarah program yang tak tdo, hang pon sibuk tak tidur. Owg tahu, hang nak cuba buat yg terbaek dalam ape yg hang pertanggungjawabkan. Itu satu yg owg solute! Hang kalau boleh x nak susahkan anak buah. Hang rela skip kelas padahal hang pon student gak. Tapi x pa, hang pandai.




Bab2 nak mengkuang ajak pon hang jugak. Tapi jangan risau, gamba hang yg tetttt pon owg simpan sebagai senjata nak mengkuang ajak. Tapi, hang tau dak. Semua benda tu sangat terasa. Lepas ni mana ada orang nak carut2 kat owg. Nak kutok2 orang. Sape g nak laser2 owg. Sape lagi yg nak beria2 buat keje. sape lagi yang nak kate org gemok. Sape lagi yang sibuk kasi idea mencurah2? sape g paling eksited post sane sini pasal GPMS. sape lagi beria nak join program itu ini? Lepasni, Owg cuma harap bintang myza dan boxer kuat untuk owg tumpang kuat. Moge ada bintang baru yang boleh menggila bersama. Tapi x pasti, akan ade lagi sama gila macam hang. Bak kata hang, "bertemu n berpisah adat la kan?xde mnde yg percuma..someone need to go pemimpin bersilih ganti"









to myza dany n boxer : pegang owg erat2 n kita sama2 jalan ke depan ok.
to jalil : hang pon hebat jugak. Cume kite semua tak berkesempatan menggila dengan hang dalam berprogram. Tp owg tau, hang hanya perhati dari jauh.

to Iqbal Hamzah. Jangan pernah jauh, sebab hang antara BINTANG gila dan berbekas yang pernah wujud. =(




sisa nota : Qobal memang gila. Sekian.




Sunday, April 3, 2011

:::Flavor Of Life:::




tibe2 lagu ini kene pada jiwa.


Ok, saya sedang melayannya =)



Friday, April 1, 2011

:::rasa yg berlangsung:::


.yang teramat sangat.





sila belayar segala apa di bulan 4 dan moga bulan 5 tiba di destinasi dengan cukup sifat.









tourist