Wednesday, February 23, 2011

:::word of pujangga:::

jujur katakan, sy rindukan buya dengan seikhlas hati. Sayang saya, teramat dalam. Rindu itu berpasangan dengan rindukan umi. Tapi, entah kenapa terdetik tentang buya agak dalam hari ini. Dan tiba2 saya sedar...


~Buya saya, MotivatOr saya~


satu dari kata pujangganya :





"kalau sekecil katak, jangan terlalu berusaha nak jadi sebesar lembu. Sebesar manapun katak cuba besarkan diri, tak mungkin jadi segemuk lembu. Bersyukur dengan apa yg dipunyai. Jadilah katak terbaek bukan katak yg cuba menolak takdir. Kerna katak dan lembu punya kelebihan masing2 yang sudah Allah tentukan"



sisa nota : tahu tak buya, buya lah ayah yang paling cOol dalam dunia ni. Dalam setiap kata dan gurau punya berjuta nasihat. Sayang saya pada buya teramat dalam. =)

No comments:

Post a Comment

tourist